21 Eylül 2024

Günaydın Aliağa Gazetesi / MEKSİKALILAR ÇEŞME VE SAKIZ ADASI'NI KEŞFETTİ

Meksikalılar Çeşme ve Sakız adası'nı keşfetti

14 Nisan 2017 Cuma 08:19

Çeşme tarihinde bir ilk yaşanıyor. Üç haftada 376 Meksikalı turist Çeşme - Sakız turu yaptı. Bu rakam yıl sonuna kadar 8 bin’i bulacak. Çünkü Brezilya, Kolombiya, Arjantin, Peru, Şili, Dominik, Paraguay, Porto Riko gibi Latin Amerikalı turistler de bu programa dahil edilecek..

TURYOL - Honest Travel Group ortak organizasyonuyla Latin Amerikalılar Çeşme ve Sakız adasına getirilerek bir ilke imza atılmış oldu..

ÇEŞME VE SAKIZ ADASI’NDA LATİN AMERİKALI TURİST RÜZGARI

Çeşme - Sakız hattında yeni bir hizmet anlayışıyla bugüne kadar alışılmamış bir konfor sunmayı hedefleyerek geçtiğimiz yıl 5 Haziran’da ilk seferini gerçekleştiren TURYOL Deniz Ulaşım Hizmetleri A. Ş., Çeşme ve Sakız Adası turizmine katkı koymak için yürüttüğü çalışmalar sonucu bir ilke imza attı. Latin Amerika pazar payının yaklaşık yüzde 70’ini domine ederek, tüm Latin Amerika ülkelerinden Türkiye’ye kültür turizmi ağırlıklı turist getiren İstanbul merkezli seyahat acentesi Honest Travel Group ile gerçekleştirilen işbirliği sonucu Çeşme ve Sakız adası ilk kez gruplar halinde gelen Meksikalı turistlerle tanıştı.

TRAVEL TURKEY İZMİR FUARI’NDA SÖZ KESİLDİ

İstanbul Boğazı’nda, İzmir Körfezi’nde, Ayvalık - Midilli ve Çeşme - Sakız hatlarında toplam 68 gemilik bir filoyla hizmet verdiklerini, bu yıl Seferihisar - Sisam Adası seferleri için de bir gemi tahsis ettiklerini belirten TURYOL Yönetim Kurulu Üyesi Kadir İnandı, İstanbul ve İzmirlilerin TURYOL kalitesi ve hizmetlerini yakından tanıdıklarını vurgulayarak, “Çeşme bizim uluslararası sulardaki ikinci gözbebeğimiz. Bu nedenle Türkiye’de yapılmış Breau Veritas (BV) Klas’lı tek yolcu gemisi unvanına sahip, filonun amiral gemisi ‘Necdet Ali Yıldırım’ı Çeşme’ye tahsis ettik. Geçen yıl Haziran ayında Sakız seferlerine başladığımızda, en büyük hedefimizin Çeşme ve Sakız turizmine elimizden geldiğince katkı koymak olduğunu söylemiştim. İlk somut adımı Honest Travel Group ile atmış olduk. Kendileri Latin Amerika pazarının sektördeki en büyük aktörü. Şirket Yönetim Kurulu Başkanı Cengiz Deveci tüm bu ülkelerdeki kişisel bağlantıları sayesinde Türkiye’ye bu uzak kıtadan hatırı sayılır ölçüde turist getiriyor. Biz de Honest Travel Group’a İstanbul’da boğaz turları düzenliyoruz. Geçen yıl Çeşme - Sakız seferleri başlayınca Cengiz Bey’i de haberdar ettik. Yaşanan 15 Temmuz kalkışması ve sonrasındaki kaos ortamı, ayrıca kendisinin yoğun programı nedeniyle ancak Aralık ayında ITT Fuarı’nda (İzmir Travel Turkey Fuarı) konuyu masaya yatırabildik. Bu fuarın bize hep olumlu yönde önemli katkıları olmuştur. Çeşme ve Sakız’ı Honest’in Türkiye kültür turuna dahil etmeyi de bu fuarda kararlaştırdık. 17 Mart - 5 Nisan tarihleri arasında toplam 7 seferde 376 Meksikalı turisti Çeşme ve Sakız’da ağırladık. Eğer tur sadece Latin grup için özel seferse, önce bir Çeşme turu yapıyor, Çeşme Marina’da serbest zaman veriyoruz. Yani Çeşme esnafına da katkı başladı. Gelen turistler şimdilik günübirlik tur sonrası, Kuşadası’nda konaklayıp İstanbul’a dönüyor. Bu konaklamanın Çeşme’de yapılıp yapılamayacağı konusunda görüşmelerimiz sürüyor” diye konuştu.

ÇEŞME - SAKIZ TURUYLA FARK YARATTIK

Honest Travel Group Operasyon ve İş Geliştirme Departmanı Müdürü Yiğit Can Topaloğlu, satış ekibiyle birlikte her yıl farklı bir katalog hazırlayarak ve uluslararası fuarlara katılarak, ülkemizi tanıtmaya ve turist getirmeye devam ettiklerine dikkat çekerek konuyla ilgili şöyle konuştu:

“2 yıl önce klasik 10 günlük paket turumuz olan İstanbul - Ankara - Kapadokya - Kuşadası - Pamukkale programlarına Antalya’yı katarak Latin Amerikalıları Antalya ile tanıştırmıştık. Bu sene de İzmir - Çeşme ve Sakız Adası programımızla yine bir fark yarattığımızı düşünüyorum. TURYOL işbirliğiyle, satış ekibimiz ve operasyon ekibimizle birlikte gerekli çalışma ve alt yapıları hazırlayarak bu hattı programlarımıza dahil ettik. Mart ve Nisan aylarında sadece Meksikalı misafirlerimiz geldi ama Nisan ayı sonu, Mayıs ayı başından itibaren de Brezilya, Kolombiya, Arjantin, Peru, Şili, Dominik, Paraguay, Porto Riko gibi Latin Amerikalı misafirlerimizi de bu programa dahil ederek her geçen gün artan bir grafik çizmek istiyoruz.”

YIL SONUNA KADAR 8 BİN LATİN AMERİKALI ÇEŞME - SAKIZ TURU YAPMIŞ OLACAK

Kültür turları çerçevesinde ülkemizin güzelliklerini tüm Latin Amerika’ya tanıtma sevdasına 2007 yılında başladıklarını ve 10 senede tüm Latin Amerika pazarında yüzde 70 gibi iddialı bir oranına sahip olduklarını ifade eden Yiğit Can Topaloğlu, “Honest Travel Group Yönetim Kurulu Başkanı Cengiz Deveci şu anda yine uçakta, Brezilya’ya gidiyor. Yeni bağlantılar için görüşmeler yapacak. Sürekli kendimizi yenilebildiğimiz için bu başarıyı yakalayabildik. Cengiz Bey genç bir turizmci ve bugüne kadar kazandıklarını yine turizmde istihdam adına yatırıma çeviriyor. Honest Travel Group bünyesinde Türkiye’de 2 acente, Dubai ve Mısır’da 2 acente, Kapadokya’da 2 balon firması ve inşaatı devam etmekte olan bir mağara otel, uluslararası markaları barındıran bir mağaza ve tamamı Mercedes Benz marka araçlardan oluşan bir otobüs filosu barındırmakta. TURYOL ile işbirliğimiz, Türkiye’ye getirdiğimiz turistlere İstanbul’da düzenlediğimiz Boğaz Turları ile başladı. Bir gemileri tamamen Boğaz Turu için dizayn edilmiş ve çok konforlu. Turist de, biz de çok memnunuz. Şimdi bir ilke daha imza atarak TURYOL ile Çeşme ve Sakız Adası turları düzenlemeye başladık. Paskalya nedeniyle 5 Nisan’daki son turumuzdan sonra yaklaşık iki hafta dinleneceğiz. Ama yıl sonuna kadar yaklaşık 8 bin Latin Amerikalı Çeşme ve Sakız turu yapmış olacak. Bize bu hattı öneren ve işbirliği için her türlü özveride bulunan başta TURYOL Yönetim Kurulu Başkanı Yunus Can ve Yönetim Kurulu Üyesi Kadir İnandı’yı tebrik ediyorum. Türkiye turuna gelen Latin Amerikalı, Yunanistan’ı da görmüş oluyor. Memnun kaldığı için de, ülkesine dönünce bizi tavsiye ediyor. Bu güzel işbirliğinin uzun soluklu olmasını diliyor, bir kez daha TURYOL yönetimine teşekkür ediyoruz” dedi.