BULUT BİLİŞİM OYUN SEKTÖRÜNE YENİ BİR YORUM GETİRİYOR
Dünya çapında 20 milyar doların üzerinde piyasa oluşturan online oyun pazarı
26 Ekim 2018 Cuma 10:19
Dünya çapında 20 milyar doların üzerinde piyasa oluşturan online oyun pazarı, 2020 yılına gelindiğinde ayda 3 bin petabaytlık veri akışı ortaya çıkaracak
Dünya çapında olduğu gibi Türkiye’de de online oyun sektörü hızla büyüyor. Geniş bant erişiminde artış, birden fazla oyuncunun aynı anda uzaktan oyunlara dahil olması ve oyun platformlarının gelişimiyle birlikte milyonlarca oyuncu her gün online oyun oynuyor.
30 milyonun üzerinde oyuncu sayısıyla 878 milyon doları aşan1 dünyanın en büyük 18. oyun pazarı haline gelen Türkiye için bu rakamlar, ne denli önemli bir pazardan söz ettiğimizi gözler önüne seriyor. Ardında yüksek hızda bir internet bağlantısı ve veri merkezindeki sunucular bulunan, telefonlar, kişisel bilgisayarlar ya da konsollardan oynanan online oyunlar, dünya çapında yıllık 20 milyar doların2 üzerinde değer yaratıyor.
Çoğunlukla bulut tabanlı veri merkezi çözümlerine ihtiyaç duyan oyun altyapılarının sürekli çalışır halde olmasının önemine değinen Radore Kurucu Ortağı ve Yönetim Kurulu Başkanı Zeki Kubilay Akyol şunları söyledi: “Dijital oyun sektörünün 2020 yılına gelindiğinde ayda 3 bin petabaytlık trafik oluşturması bekleniyor. Aynı zamanda online ve mobil oyun sektöründe hem hizmet sağlayıcılarda hem de oyuncu kitlesinde en ufak bir kesinti ya da anlık gecikmeye karşı büyük bir hassasiyet mevcut. Hizmet kalitesi açısından milisaniyelerin bile önemli olduğu ve oldukça büyük miktarda veri aktarımlarının gerçekleştiği bu sektörde yerel bir veri merkezinden profesyonel hizmet almak, oyunlardaki gecikme sürelerini azaltmak ve oyun deneyimini üst seviyeye taşımak için büyük bir avantaj sunuyor.”
5G SONRASI BULUT ÜZERİNDEN OYNANAN OYUNLAR TALEBİ ARTIRACAK
Aslında tüm bu online oyun ortamı ve milyonlarca oyuncunun sürekliliği ardındaki bulut yapısını ayakta tutan veri merkezlerine bağlı. Bulut depolama ve işlem kapasiteleri oyunculardan gelen veri talebini karşılamak üzere geliştiriliyor ve süreklilik için Tier III veri merkezleri tercih ediliyor.
Önümüzdeki dönemde yaygınlaşması beklenen ve sektördeki ihtiyacı artıracak olan konu ise “bulut üzerinde oyun” (cloud gaming). En basit haliyle sistem, oyuncuların kendi yüksek performans sunan sistemlerini satın almak ya da sürekli donanımlarını, yazılımlarını güncellemek zorunda kalmak yerine bulut üzerinden, oyunun online olarak istenen cihazda oynanmasını kapsıyor. Yüksek bant genişliğine ihtiyaç duyan bu sistemin 5G’den sonra hız kazanması bekleniyor. Bulut üzerinde oyunun yaygınlaşması ise veri merkezlerinde kökten değişikliklere sebep olacak. /EGE BASIN GRUBU
GAZETELERİMİZ
GÜNAYDIN EGE GAZETESİ www.gunaydinege.net
BAKIRÇAY GAZETESİ www.bakircay.com
EGE HÂKİMİYET GAZETESİ www.egehakimiyet.com
FOTO HABER GAZETESİ www.fotohaber.com.tr
VAZİYET GAZETESİ www.yenivaziyet.com
YENİ VİZYON GAZETESİ www.yenivizyon.net
ARASTA GAZETESİ www.arastahaber.com
ALİAĞASPOR GAZETESİ www.aliagaspor.com
SAZAN MİZAH GAZETESİ www.yenisazan.com
SAĞLIK GAZETESİ
VİVA İNDİRİM GAZETESİ
İNTERNET SİTELERİ İÇİN TIKLAYINIZ
ALİAĞA HABER www.aliagahaber.com
ARASTA HABER www.arastahaber.com
YENİ SAZAN www.yenisazan.com
YENİ VAZİYET www.yenivaziyet.com
YENİVİZYON www.yenivizyon.net
ALİAĞA TARİHİ www.aliagatarihi.com
GÜNAYDIN ALİAĞA www.gunaydinaliaga.com
ALİAĞASPOR www.aliagasport.com
ALİAĞAMIZ www.aliagamiz.com
BAKIRÇAY www.bakircay.com
EGE HÂKİMİYET www.egehakimiyet.com
GÜNAYDIN İZMİR www.gunaydinizmir.com
AZİZ İZMİR www.azizizmir.com
EGE RAPOR www.egerapor.com
EGE İLAN www.egeilan.net
EGE İHALE www.egeihale.com
ALFA TİVİ www.alfativi.com
EGE VİDEO www.egevideo.com
EGEPLAY www.egeplay.com
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.